Profiel pagina

Change your cover photo
Roger Engelberts
Change your cover photo

Roger Engelberts was tot en met 2019 lector Co-creatief Ondernemerschap aan HAS Hogeschool. Het lectoraat had als doel om nieuwe verbindingen te maken om zo van ID naar BV samen te creëren. Zo begeleide hij samen met een team docenten oa elk jaar de Topklas Ondernemen en de Minor Proeven aan Ondernemerschap. Co-creatie is een vorm van samenwerking, waarbij alle deelnemers invloed hebben op het proces en het resultaat van dit proces, zoals een plan, advies of product. Kenmerken van co-creatie zijn dialoog, 'common ground', enthousiasme, daadkracht en focus op resultaat. Voorwaarden voor succesvolle co-creatie zijn gelijkwaardigheid van de deelnemers. De meest eenvoudige weg naar innovatie is een nieuwe combinatie. Roger werd binnen HAS Hogeschool vooral ingezet op het ontwikkelen van ondernemerschap en entrepreneurial education.

Roger is Chief Emotions Officer van Imagro BV. Na zijn studie kwam hij bij vakblad Oogst terecht. Vanuit de journalistiek ontwikkelde hij zich in het communicatiewerk. In 1994 startte hij het communicatie- en innovatiebureau Imagro BV.
Als animator en initiator schreef Roger verschillende boeken. Begin deze eeuw ontvingen hij en zijn partner Carlien van Bergen de ondernemersprijs Noord-Limburg en Land van Cuijk. Ook eindigden beiden bij de laatste tien in de competitie ‘beste baas van Nederland’. In 2012 werd Imagro verkozen tot slimste bedrijf van Nederland in het kader van sociale innovatie en groeien in een krimpmarkt. In 2016 is Imagro uitverkoren tot meest Aantrekkelijke Werkgever van Limburg in de categorie MKB tot 100 fte. In 2017 is Roger verkozen in de Food100, de gamechangers die de voedselketen willen veranderen.

This user account status is Approved

This user has not added any information to their profile yet.